nl
Vacatures

Onze consultants nemen de tijd om te luisteren naar jouw ambities, en delen jouw verhaal met vooraanstaande organisaties in Nederland. Laten we samen het volgende hoofdstuk van jouw carrière schrijven.

Bekijk alle vacatures
Professionals

Onze consultants nemen de tijd om te luisteren naar jouw ambities, zodat zij jouw verhaal kunnen delen met de meest vooraanstaande organisaties van Nederland. Laten we samen het volgende hoofdstuk van jouw carrière schrijven.

Meer informatie
Onze Diensten

Toonaangevende bedrijven in heel Nederland vertrouwen op Robert Walters om snel en efficiënt de juiste mensen te werven. Lees meer over onze dienstverlening.

Meer informatie
Inzichten & Advies

Of je nu op zoek bent naar talent of naar een nieuwe carrièrestap voor jezelf, wij adviseren je graag over de laatste trends op de arbeidsmarkt en bieden je de inspiratie die je nodig hebt.

Meer lezen
Over Robert Walters Nederland

Voor ons gaat recruitment over meer dan een enkele vacature. Wij helpen organisaties en professionals bij het maken van belangrijke keuzes.

Meer lezen

Werken bij ons

Onze mensen maken het verschil. Lees hun verhaal en kom alles te weten over een carrière bij Robert Walters Nederland.

Ontdek meer

Dit zoeken millennials in een baan

In een recente enquête vroeg recruitmentorganisatie Robert Walters wat millennials (geboren tussen 1980 en 1994) het belangrijkst vinden is in hun professionele leven.

Millennials maken een steeds groter deel uit van de beroepsbevolking. Daarom wordt het voor werkgevers die dit talent willen binden en behouden steeds belangrijker om te begrijpen wat deze groep boeit en motiveert. Uit onze enquête blijkt dat er twee factoren zijn die millennials het belangrijkst vinden in hun werk: de kans om nieuwe uitdagingen aan te gaan en een goede balans tussen werk en privé. De voornaamste reden om een baan op te zeggen is een gebrek aan doorgroeimogelijkheden.

Op welke andere dingen moet je letten wanneer je millennials aan jouw bedrijf wilt binden? Hieronder zetten we de overige uitkomsten van de enquête op een rijtje

Millennials worden meer dan welke generatie dan ook gemotiveerd door beloningen

Millennials zijn ambitieus en willen snel resultaat zien, bijvoorbeeld in de vorm van een succesvol afgerond project of een persoonlijke promotie. Werken om te werken is niet langer een optie voor een generatie die gewend is aan onmiddellijke voldoening. Daarom doen millennials het meestal goed in functies met duidelijke doelen en mijlpalen die gekoppeld zijn aan relevante beloningen.

Millennials willen een betekenisvolle carrière 

In tegenstelling tot de generaties voor hen is het hebben van een 9-tot-5-baan voor millennials geen doel op zich. Deze groep is juist op zoek naar betekenisvol werk dat een positieve impact heeft op hun eigen omgeving of op de wereld. Door projecten aan te bieden die in deze behoefte voorzien, raken millennials meer geïnspireerd en gemotiveerd.

Millennials verwachten vrijheid en flexibiliteit

Millennials houden van flexibiliteit en vrijheid. Ze verwachten dat ze ten minste een paar dagen per week thuis kunnen werken en dat het op tijd én goed afronden van werk belangrijker is dan een aanwezigheidsplicht op kantoor. Een keer in de avond werken in plaats van overdag moet dan ook geen probleem zijn. 

Millennials zijn sociaal

Of specifieker: ze zitten op verschillende socialmediaplatformen en brengen elke dag een aanzienlijke tijd online door. Daarom is het voor een bedrijf dat millennials wil aantrekken belangrijk om online aanwezig te zijn op een manier die hen aanspreekt, bijvoorbeeld met gelikte campagnes. Zo kan een millennial zicht beter met de organisatie identificeren. 

Millennials houden van lof

Millennials zijn gevoelig voor concrete zaken als loonsverhogingen en extraatjes, maar ze willen ook (publieke) erkenning voor hun harde werk.

Deel dit artikel

Gerelateerde informatie

Op zoek naar medewerkers?
Salary Survey
Recruitmentadvies
Neem contact met ons op

Laat je adviseren door een van onze consultants

Gerelateerde informatie

Bekijk alle inhoud

Inflatie van functietitels: slimme recruitment truc of bron van verwarring?

Inflatie zien we niet alleen terug in de supermarkt. Ook in functietitels is waardevermindering zichtbaar: de zogeheten functietitel-inflatie. Annemieke Peskens legt uit wat functietitel-inflatie is en waarom het ‘opblazen’ van titels negatieve gevolgen kan hebben. Wat is functietitel-inflatie? Chie

Lees meer

Interim professional vaker ingezet vanuit noodzaak, parttime zzp’er wint terrein

Het aantal zzp’ers in Nederland neemt de afgelopen tien jaar gestaag toe. In 2022 waren er 1,2 miljoen Nederlanders met een hoofdbaan als zzp'er; in totaal 12 procent van alle werkenden (bron: CBS). En dit aantal nam ook in 2023 toe. Professionals hechten meer waarde aan flexibiliteit en willen een

Lees meer

Concreet en persoonlijk: dé pijlers voor een sterk sollicitatieproces

De krapte op de arbeidsmarkt is enorm: het is alle hens aan dek om nieuwe medewerkers voor je te winnen. Of dat lukt hangt in grote mate af van je werving- en selectieproces. Recruitment specialist Seppe Raaphorst geeft advies over de belangrijkste elementen van dit proces: de vacaturetekst, de soll

Lees meer

I'm Robert Walters Are you?

Sluit je aan bij ons wereldwijde team van creatieve denkers, probleemoplossers en game changers. Wij bieden jou mooie doorgroeimogelijkheden, een fijne werksfeer en uitstekende opleidingsmogelijkheden.