In een recente enquête vroeg recruitmentorganisatie Robert Walters wat millennials (geboren tussen 1980 en 1994) het belangrijkst vinden is in hun professionele leven.
Millennials maken een steeds groter deel uit van de beroepsbevolking. Daarom wordt het voor werkgevers die dit talent willen binden en behouden steeds belangrijker om te begrijpen wat deze groep boeit en motiveert. Uit onze enquête blijkt dat er twee factoren zijn die millennials het belangrijkst vinden in hun werk: de kans om nieuwe uitdagingen aan te gaan en een goede balans tussen werk en privé. De voornaamste reden om een baan op te zeggen is een gebrek aan doorgroeimogelijkheden.
Op welke andere dingen moet je letten wanneer je millennials aan jouw bedrijf wilt binden? Hieronder zetten we de overige uitkomsten van de enquête op een rijtje
Millennials zijn ambitieus en willen snel resultaat zien, bijvoorbeeld in de vorm van een succesvol afgerond project of een persoonlijke promotie. Werken om te werken is niet langer een optie voor een generatie die gewend is aan onmiddellijke voldoening. Daarom doen millennials het meestal goed in functies met duidelijke doelen en mijlpalen die gekoppeld zijn aan relevante beloningen.
In tegenstelling tot de generaties voor hen is het hebben van een 9-tot-5-baan voor millennials geen doel op zich. Deze groep is juist op zoek naar betekenisvol werk dat een positieve impact heeft op hun eigen omgeving of op de wereld. Door projecten aan te bieden die in deze behoefte voorzien, raken millennials meer geïnspireerd en gemotiveerd.
Millennials houden van flexibiliteit en vrijheid. Ze verwachten dat ze ten minste een paar dagen per week thuis kunnen werken en dat het op tijd én goed afronden van werk belangrijker is dan een aanwezigheidsplicht op kantoor. Een keer in de avond werken in plaats van overdag moet dan ook geen probleem zijn.
Of specifieker: ze zitten op verschillende socialmediaplatformen en brengen elke dag een aanzienlijke tijd online door. Daarom is het voor een bedrijf dat millennials wil aantrekken belangrijk om online aanwezig te zijn op een manier die hen aanspreekt, bijvoorbeeld met gelikte campagnes. Zo kan een millennial zicht beter met de organisatie identificeren.
Millennials zijn gevoelig voor concrete zaken als loonsverhogingen en extraatjes, maar ze willen ook (publieke) erkenning voor hun harde werk.
Huur je deze zomer tijdelijk personeel in ter vervanging van vaste krachten in de vakantieperiode? Of benut je de rustige maanden om achterstallige administratie weg te werken of projecten af te ronden die zijn blijven liggen? De zomerperiode biedt hier een uitstekende gelegenheid voor. Maar het sei
Lees meerInflatie zien we niet alleen terug in de supermarkt. Ook in functietitels is waardevermindering zichtbaar: de zogeheten functietitel-inflatie. Annemieke Peskens legt uit wat functietitel-inflatie is en waarom het ‘opblazen’ van titels negatieve gevolgen kan hebben. Wat is functietitel-inflatie? Chie
Lees meerHet aantal zzp’ers in Nederland neemt de afgelopen tien jaar gestaag toe. In 2022 waren er 1,2 miljoen Nederlanders met een hoofdbaan als zzp'er; in totaal 12 procent van alle werkenden (bron: CBS). En dit aantal nam ook in 2023 toe. Professionals hechten meer waarde aan flexibiliteit en willen een
Lees meerSluit je aan bij ons wereldwijde team van creatieve denkers, probleemoplossers en game changers. Wij bieden jou mooie doorgroeimogelijkheden, een fijne werksfeer en uitstekende opleidingsmogelijkheden.