In een recente enquête vroeg recruitmentorganisatie Robert Walters wat millennials (geboren tussen 1980 en 1994) het belangrijkst vinden is in hun professionele leven.
Millennials maken een steeds groter deel uit van de beroepsbevolking. Daarom wordt het voor werkgevers die dit talent willen binden en behouden steeds belangrijker om te begrijpen wat deze groep boeit en motiveert. Uit onze enquête blijkt dat er twee factoren zijn die millennials het belangrijkst vinden in hun werk: de kans om nieuwe uitdagingen aan te gaan en een goede balans tussen werk en privé. De voornaamste reden om een baan op te zeggen is een gebrek aan doorgroeimogelijkheden.
Op welke andere dingen moet je letten wanneer je millennials aan jouw bedrijf wilt binden? Hieronder zetten we de overige uitkomsten van de enquête op een rijtje
Millennials zijn ambitieus en willen snel resultaat zien, bijvoorbeeld in de vorm van een succesvol afgerond project of een persoonlijke promotie. Werken om te werken is niet langer een optie voor een generatie die gewend is aan onmiddellijke voldoening. Daarom doen millennials het meestal goed in functies met duidelijke doelen en mijlpalen die gekoppeld zijn aan relevante beloningen.
In tegenstelling tot de generaties voor hen is het hebben van een 9-tot-5-baan voor millennials geen doel op zich. Deze groep is juist op zoek naar betekenisvol werk dat een positieve impact heeft op hun eigen omgeving of op de wereld. Door projecten aan te bieden die in deze behoefte voorzien, raken millennials meer geïnspireerd en gemotiveerd.
Millennials houden van flexibiliteit en vrijheid. Ze verwachten dat ze ten minste een paar dagen per week thuis kunnen werken en dat het op tijd én goed afronden van werk belangrijker is dan een aanwezigheidsplicht op kantoor. Een keer in de avond werken in plaats van overdag moet dan ook geen probleem zijn.
Of specifieker: ze zitten op verschillende socialmediaplatformen en brengen elke dag een aanzienlijke tijd online door. Daarom is het voor een bedrijf dat millennials wil aantrekken belangrijk om online aanwezig te zijn op een manier die hen aanspreekt, bijvoorbeeld met gelikte campagnes. Zo kan een millennial zicht beter met de organisatie identificeren.
Millennials zijn gevoelig voor concrete zaken als loonsverhogingen en extraatjes, maar ze willen ook (publieke) erkenning voor hun harde werk.
Nieuwe wetgeving leidt tot run op IT risk professionals
Op 1 januari 2025 treedt de Digital Operational Resilience Act (DORA) in werking. Deze nieuwe wetgeving heeft als doel om de digitale weerbaarheid van financiële ondernemingen in de Europese Unie te vergroten. Hoewel de inwerkingtreding van DORA nog even op zich laat wachten, is er nu al een toename
Lees meerUpdate interim recruitmentmarkt: ‘’De vraag vanuit scale-ups neemt toe’’
De arbeidsmarkt voor interim professionals is de afgelopen jaren vrij stabiel gebleven. Wat er ook gebeurt, er zal altijd behoefte zijn aan tijdelijke krachten ter opvulling van verlof of projecten. Toch zien consultants Thomas van Vliet (legal specialist) en Mearg Tafla (finance specialist) dat de
Lees meerBusiness controllers gewild in de zorg
Sinds de privatisering van de zorg is business control een onmisbaar onderdeel geworden van finance binnen zorginstellingen. CFO’s in de zorg kiezen daarom steeds vaker voor door de wol geverfde business controllers. “Zorginstellingen zijn op zoek naar controllers die niet alleen sterk zijn in het o
Lees meerSluit je aan bij ons wereldwijde team van creatieve denkers, probleemoplossers en game changers. Wij bieden jou mooie doorgroeimogelijkheden, een fijne werksfeer en uitstekende opleidingsmogelijkheden.