Een functieomschrijving opstellen

building reflection

Een goede functieomschrijving trekt de aandacht van de juiste kandidaten en is daarom een belangrijk onderdeel van het  wervingsproces. Wij laten u zien waar u aan moet denken bij het schrijven van een overzichtelijke en aantrekkelijke functieomschrijving. 

Als een functieomschrijving goed opgemaakt is dan zal deze u tijd besparen in het sollicitatieproces. U zult namelijk alleen de meest geschikte professionals voor de functie ontmoeten.


Essentiële onderdelen van een goede functieomschrijving:

  • Functietitel - vraag uw consultant of uw functietitel wel degelijk de functie 'verkoopt'
  • Afdeling - omschrijft hoe uw team past in de gehele organisatie
  • Korte samenvatting van uw organisatie, inclusief een beeld van de bedrijfscultuur en doorgroeimogelijkheden
  • Hiërarchiën - aan wie wordt gerapporteerd binnen deze functie?
  • Specifieke kernverantwoordelijkheden - omschrijf deze in detail, op een aantrekkelijke manier
  • Duur van de functie -  gaat het hier om een permanente of tijdelijke rol?
  • Welke kwalificaties zijn vereist?
  • Werkervaring en achtergrond - omschrijf duidelijk wat essentieel en wat gewenst is
  • Salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden

Als een functieomschrijving goed opgemaakt is dan zal deze u tijd besparen in het sollicitatieproces.

Wilt u uw vacature onder de aandacht brengen via Robert Walters? Upload uw vacature hier.

 

 

 

Recruitment advies 

Read more »